[O1] Podnoszenie tyłu sprężynami - jest sens czy nie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lLeniuchMichał
    Classic
    • 2008
    • 27

    [O1] Podnoszenie tyłu sprężynami - jest sens czy nie?

    Zamieszczone przez Tomcio
    Kolego-jak minie rok od ostatniej wymany to nie oszczędzaj tylko jedz na wymianę.
    Najważniejsze ... (skoro przeglądu jeszcze nie robiłeś od zakupu) wybrać się i to w niedalekiej przyszłości
  • Kajtiii
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 291

    #2
    [O1] Podnoszenie tyłu sprężynami - jest sens czy nie?

    Panowie i Panie! Temat podnoszenia dupki w Octavii już był poruszany kilka razy (wszystkie znam na pamięć niemal) ale i tak potrzebuję wyjaśnienia jednej sprawy...
    Mój szkodnik (hatchback) ma podniesiony przód (tulejki) przez co automatycznie przysiadł tył. Fakt, były słabe amory i po załadowaniu ryłem hakiem w co się dało, ale już są wymienione i efekt pozostał bez zmian. Chodzi mi o to że byłem w ASO chcąc zamówić sprężyny na tył z pakietu na bezdroża (żeby nieco unieść tył) i zaskoczenie.... Facet mi mówi że owszem, będą takie (ok 300 zł za dwie) ale że nic a nic mi to nie da

    No i teraz nie wiem, mam mętlik w głowie. Na forum chłopaki piszą że ten zabiego unosi auto a gość w ASO całkiem przeciwnie.

    A więc pytam tych co to robili: Czy zmiana sprężyn podniesie auto czy nie? (nowe amorki są już założone - Kayaba)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Sprezyny z pakietu na bezdroza sa sztywniejsze i sa wyzsze. Cena jakas dziwnie niska, moze to za sztuke Goscie w ASO czasem nie wiedza co sie z czym je w ETCE wiec bez paniki.

      Przy okazji w jakim stanie masz amory, bo moze przy okazji zmienic je tez, bo wyjezdzony amor + nowa sprezyna to tez nie bedzie taki efekt jak trzeba.

      Sa tez sprezyny chyba do wersji na bezdroza + wersja z hakiem fabrycznym te powinny byc najsztywniejsze, bo wtedy mamy wersje auta z najwiekszym fabrycznym dopuszczalnym naciskiem na tylna os.

      Spytaj Nexusa co sie stalo z autem jak zalozyl wlasnie takie sprezyny przez pomylke na przod
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Kajtiii
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 291

        #4
        Czyli z tego co mówisz to nie ma co się szczypać tylko brać te sprężyny (z tego co mówił to faktycznie ok 300 zł za dwie sztuki) i pies trącał miłego pana z ASO? :twisted: I ile cm mogę faktycznie zyskać na wymianie sprężyn? Ze 2 by pasowało....
        Co do amorów to mają raptem tydzień bo oryginalne poszły się paść jak przywiozłem ciut za dużo płytek do łazienki

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Roznice miedzy seryjna sprezyna i zawieszeniem, a pakietem na bezdroza. Chyba to jest 20mm

          Auto seryjne, a z pakietem na bezdroza rozni sie: sprezyna, amortyzatorem i plyta pod silnik. Jesli bedziesz mial sprezyny z wersji na bezdroza i do tego nie wybujane amory auto musi pojsc w gore.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Kajtiii
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 291

            #6
            I właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem Dzięki kolego! Post możesz już wywalić a ja dzwonię do miłego pana z ASO żeby ściągał sprężyny :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • Paweł T
              Elegance
              • 2006
              • 784

              #7
              coś te 300 za dwie to chyb pomyłka, poza tym ASO twierdzi, że trzeba wymieniać wszystkie cztery,
              zastanów się nad wydłużeniem i przehartowaniem swoich sprężyn, mam tak u siebie, koszt 60pln plus wymiana, robią to kowale, którzy zajmują się resorami od ciężarówek
              TDI ASV 140KM 300Nm

              Komentarz

              • Kajtiii
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 291

                #8
                Wot ciekawostka..... Sprawdzę, porównam, każde rozwiązanie jest dobre byle dźwignąć tyłek szkodnikowi

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Kajtiii jak coś zdziałasz to dawaj znać z tymi sprężynami
                  jak i ile się podniosło i co tam szczegółowo w końcu zrobiłeś
                  ja sięzastanawiam nad dotoczeniem tulejek/podkładek pod tylnie sprężyny
                  ale jak będzie jakiś sposób inny to chętnie poczytam
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Kajtiii
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 291

                    #10
                    Jak coś będę wiedział to dam znać Dziś mi szlag trafił ABS wiec mam dodatkową zabawę :evil:

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Tylne spreżyny na bezdroża dają jakieś +1 cm. Ja dodatkowo dałem tulejkę żeby była dobra relacja przód tył. Gdzieś na forum o tym pisałem. Jeśli zalezy Ci tylko na podniesieniu dorób podkładki +2 cm będzie taniej. Jak chesz przy okazji usztywnić to spreżyna + podkładki.
                      O znalazłem:
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Po zamontowaniu Bilstein B4 tył się podniósł o 1cm
                        teraz szukam gości od naprawy resorów, i u nich chcę
                        oryginalne sprężyny wydłużyć o jakieś 1,5cm
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez krzynol
                          Po zamontowaniu Bilstein B4 tył się podniósł o 1cm
                          teraz szukam gości od naprawy resorów, i u nich chcę
                          oryginalne sprężyny wydłużyć o jakieś 1,5cm
                          Chyba nie najlepszy pomysł.... możesz zepsuć sprężyny. Zrób sobie podkladki. Mogę Ci dac namiar na faceta który u mnie robił.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10960
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Masmo
                            możesz zepsuć sprężyny
                            gadałem z gościami od serwisu amortyzatorów, resorów i sprężyn i mówił,
                            że nie ma żadnego niebezpieczeństwa, rozhartowują, rozciągają i zahartowują,
                            ale na wszelki wypadek daj mi Maciek ten numer do typa od podkładek
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez krzynol
                              Zamieszczone przez Masmo
                              możesz zepsuć sprężyny
                              gadałem z gościami od serwisu amortyzatorów, resorów i sprężyn i mówił,
                              że nie ma żadnego niebezpieczeństwa, rozhartowują, rozciągają i zahartowują,
                              ale na wszelki wypadek daj mi Maciek ten numer do typa od podkładek
                              Swego czasu była taka moda na liftowania w ten sposób Vitar. Koledzy którzy tak mieli zrobione twierdzą że sprężyna siada po pewnym czasie. Teraz większość z nas szuka innych dłuższych sprężyn (i nie chodzi tu o 1 czy 2 cm :wink: ).
                              Ja też chciałem rozciągać ale gadałem z kowalem i twierdził że jak rozgrzeje sprężynę to można ją wyrzucić. Generalnie sprężyny do Octavi nie są zbyt tanie więc bym nie ekserymentował.
                              Tak to jest zrobione u mnie:

                              Sprawdza się bardzo dobrze.
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • Paweł T
                                Elegance
                                • 2006
                                • 784

                                #16
                                masmo, co możesz powiedzieć jak nie masz tak zrobione. Ja mam od ponad roku rozciągnięte oryginalne sprężyny, a zakupione Kileny leżą w garażu i czekają na kupca.
                                Auto stoi tak wysoko jak rok temu. Wożę często 300kg, a na standardzie dupa bardzo siedziała. Dla mnie dobry kowal zrobi jak trzeba, a twój przynajmniej uczciwy nie bierze się za to czego nie umnie.
                                TDI ASV 140KM 300Nm

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Paweł T
                                  .... Dla mnie dobry kowal zrobi jak trzeba....
                                  Pewnie masz rację. Diabeł tkwi we właściwej technologi rozhartowania i późniejszego zahartowania. Ja jednak nie wierzę że kowal jest w stanie zrobić to tak dobrze jak producent sprężyn, więc wolę dołożyć podkładkę i mieć charakterystykę orginalnej spreżyny i auto o te 1,5 cm wyżej.
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • Paweł T
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 784

                                    #18
                                    widzisz, mój kowal dał radę, zobaczymy za rok czy nie siądą
                                    TDI ASV 140KM 300Nm

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10960
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      ja jutro wydłużam sprężyny
                                      i robię też podkładki, ale z dołu

                                      [ Dodano: Sro 09 Lip, 08 21:19 ]
                                      i wydłużyłem o 2,5cm rozciąganiem na zimno

                                      samochód teraz stoi +30 z przodu i +35 z tyłu
                                      trochę to siądzie z czasem, ale i tak będzie ok
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Kajtiii
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 291

                                        #20
                                        A tak mi przyszło do głowy..... Czy zna ktokolwiek numer sprężyny tylnej z pakietu na bezdroża do HB 1.6? Czysta ciekawość, bo nigdzie nie mogę znaleźć....

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          Swego czasu była taka moda na liftowania w ten sposób Vitar. Koledzy którzy tak mieli zrobione twierdzą że sprężyna siada po pewnym czasie.
                                          i mają racje :!:
                                          Poza tym, czy ktoś badał charakterystykę pracy takiej sprężyny. A może ktoś badał twardość oryginalnej oraz wie czy nie jest hartowana warstwowo, powierzchniowo lub jeszcze w inny sposób??? Nie wydaje mi się żeby ktokolwiek sprawdził którąkolwiek z tych rzeczy. Przypomina mi się era polonezów itp. z habrowanymi resorami tylko że te czasy dawno minęły i przy dostępności części jaką dziś mamy, nikt na coś takiego się nie decyduje.
                                          Zaraz będziecie pisać o obcinaniu sprężyn szlifierką żeby posadzić auto na glebie :P :?
                                          Jeśli już ktoś musi to niech zakłada pakiet na bezdroża + dobry amortyzator choć na samych tulejach jazda w zakręcie z większą prędkością jest niebezpieczna. Ale tak jak napisałem jeśli ktoś musi...
                                          ...robić terenową ciężarówkę z osobowego auta to jego sprawa. Ja robie z takiego auta "mała wyścigówkę" tylko że różnica jest taka że należy poprawiać właściwości danych podzespołów a nie je pogarszać 8)
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          Pracuję...